12 /06 Vilma Reljić
Frekvencija
izložba Vilme Reljić, frekvencija, Galerija umjetnina, 12. lipnja 2012. (foto: Ivana Čapeta Rakić) |
Tematika ove premijerne izložbe odnosi se na materijalizaciju zvučne frekvencije u objektu, na koju se umjetnica referira kroz formu minimalističke skulpture. Koncepcijski se pruža i dalje od samog fenomena pojavnosti zvuka u objektu, reflektirajući usto sam proces stvaranja i umjetničkog promišljanja ove mlade umjetnice. Naime, njeno polazište, kako stvaralačko tako i interpretacijsko, uvijek je objekt iz kojeg se emitira frekvencija zvuka, ne kao nešto raspoznatljivo osjetilom sluha, već imaginarno, podložno subjektivnom doživljaju.
Vilma Reljić, bez naziva, 2012. (foto: Zoran Alajbeg)
Bez naziva (2012) predstavlja jednu od mnogih etapa djelovanja Vilme Reljić u navedenom tematskom okviru. Kroz poznati minimalistički postulat repetitivnosti forme promatrač je suptilno pozvan spoznati ritam koji se stvara suodnosom dvije željezne konstrukcije u prostoru, čime se sugestivno upućuje na iluziju zvuka koja emanira iz objekta.
Ovaj konceptualni rad ogoljen je do osnovnih konstrukcijskih elemenata, ustupajući mjesto neopterećenoj i slobodnoj interpretaciji promatrača koji mijenja ulogu: od onoga koji promatra postaje onaj koji “sluša”.
Vilma Reljić, White For Lilith, 2011. (foto: Ivana Čapeta Rakić)
Na samom kraju, pri razmišljanju o konceptu “zvučnosti” umjetničkih djela Vilme Reljić neizbježna je referenca na Johna Cagea koji je 1952. godine izjavio: “Ne postoji takva stvar kao što je tišina”. Doista, njeni radovi nisu tihi, oni se obraćaju svima koji ih žele poslušati.
Božo Kesić
tekst u PDF formatu možete preuzeti ovdje