domagoj burilović & anita dinielli

Ciklus jednodnevnih izložaba u Galeriji umjetnina — Vol. 2
02 /10 Domagoj Burilović
Najlon


Domagoj Burilović, izložba Najlon, Galerija umjetnina
 02,10. 2012. 


Umjetničko stvaralaštvo Domagoja Burilovića temelji se na društveno angažiranom pristupu i crpljenju tema iz trenutnih javnih i političkih sfera s naglaskom na egzistencijalnoj tematici. Kroz izložbu Najlon, kojom sudjeluje u ciklusu Fast forward u sklopu projekta Utorkom u Galeriji, umjetnik preko očite ekološke problematike progovara dijelom o konvencijama svijeta umjetnosti i dijelom o položaju pojedinca unutar društva.
Serija radova,  predstavljena na izložbi, sastoji se od slike-objekta i dviju instalacija izrađenih od crnih vreća za otpatke načinjenih od recikliranog materijala čime umjetnik usmjerava pažnju na globalizacijske procese koji pod izlikom recikliranja stvaraju jednu potpuno drugu stvarnost. Upotrebom ready made-a i prenamjenom vreća za otpatke, odnosno, korištenjem prezrenog materijala umjetnik pokušava upozoriti na štetnost otpada i na akumuliranje predmeta koji ne obećavaju ništa drugo osim zagađenja. Taj nusprodukt suvremene tehnologije i potrošačkog društva predstavlja atipično gradivno sredstvo u izradi umjetničkog djela kakvima su se i Novi Realisti koristili 60-ih godina prošlog stoljeća, a sve u svrhu kritiziranja masovne proizvodnje.


Domagoj Burilović, izložba Najlon, Galerija umjetnina
 02,10. 2012.


Trajnost korištenog materijala najviše se ističe u djelu Vječna slika na kojem je, umjesto klasičnog platna, na okvir razapeta nerazgradiva masa plastike  koja predstavlja ironičan odgovor na pitanje o potrazi za „idealnim“ medijem. Sabiranje i pospremanje umjetničkih djela te problematiziranje trajnosti radova unutar muzejsko-galerijskog sustava teme su na koje umjetnik nudi provokativno rješenje. Za njega depo postaje deponij, mjesto odlaganja i nagomilavanja predmeta sumnjivih vrijednosti, nečeg nevažnog i prošlosezonskog kao posljedica potrošačke kulture i konzumerizma koji su penetrirali i u umjetnost.


Domagoj Burilović, izložba Najlon, Galerija umjetnina
 02,10. 2012.


U djelu Majice umjetnik plastiku, koja je recikliranjem izgubila na kvaliteti, formira u odjevni predmet, odnosno, karakterističan proizvod suvremenog doba te tako preispitujući zakonitosti  proizvodnje zadire u samu srž potrošačkog društva. Repetitivnost majica ukazuje na bezličnost i uniformiranost pojedinaca u suvremenom društvu, a upotreba vrlo dostupnog materijala u njihovoj izradi igra ulogu u poništavanju osjećaja posebnosti. Odnos nerazgradivosti i proizvodnje umjetnik opisuje riječima: „Kvalitete koje funkcioniraju kao nerazgradivost i zapravo je potiču danas su masovna, agresivna proizvodnja, simplificiranost, samoodrživost, naivnost, bezopasnost, jeftino, gratis…“


Domagoj Burilović, izložba Najlon, Galerija umjetnina
 02,10. 2012.


Ovaj rad na ironičan način predstavlja otuđenje pojedinca od društva i sebe samog, što Guy Debord u svom djelu Društvo spektakla naziva otuđenjem aktivnog subjekta koji je sveden na inertnog sudionika. Oblikovanjem trivijalnih i nepotrebnih predmeta, umjetnik skreće pozornost na promjene koje je suvremeno društvo donijelo sa sobom. Upotrebom istog medija kroz sva tri djela i odabirom upravo crnih vreća za otpatke, koje se estetski i konceptualno najviše nameću kod rada WC papir, umjetnik stvara atmosferu koja pridonosi osjećaju zasićenja i onečišćenja društva u kojem živimo, a umjetničko mu je polje upravo sredstvo prenošenja takve poruke.

Anita Dinielli